Isnin, 29 September 2008

SONY ERICSSON C702

Gaya hidup aktif


TEKSTUR yang selesa untuk digenggam.


SONY ERICSSON, baru-baru ini, telah menampilkan dua model terbaru dalam rangkaian Cyber-shotnya yang popular. Salah satunya ialah C702 Cyber-shot.

Dari segi rekaan, ia nampak teguh dan kelihatan 'berat', tetapi sebaik sahaja tangan mencapainya, ia tidaklah seberat yang disangka. Beratnya cuma 105 gram dan ia selesa untuk dibawa.


Seperkara lagi yang menarik untuk diperkatakan tentang binaannya ialah material belakangnya. Teksturnya yang selesa digenggam, tidak licin dan tidak mungkin dikotorkan dengan cap jari.


IA sesuai dibawa walau dalam pelbagai keadaan cuaca.


Bersifat kalis curahan air dan debu, ia membolehkan anda merakamkan gambar dalam kebanyakan situasi yang mungkin anda tidak boleh melakukannya sebelum ini. Anda juga tidak perlu bimbang soal cuaca atau mengambil gambar di kawasan yang berdebu. Nyata sekali, ia pilihan bagi mereka yang mengamalkan gaya hidup aktif. Ia dijuruterakan untuk membolehkan anda merakam foto di lebih banyak tempat dan keadaan.

C702 direka untuk membolehkan anda mengambil gambar dari pelbagai arah menerusi kamera 3.2 megapikselnya. Kekunci kamera dan penutup lensanya direka khusus dan terletak pada kedudukan yang membolehkan anda menstabilkan kamera, lalu memudahkan rakaman gambar dengan satu tangan.


C702 Cyber-shot mengintegrasikan sistem pengesanan kedudukan global (GPS) dengan rangkaian khidmat pengimejan berasaskan lokasi yang benar-benar menambah dimensi baru dalam rakaman dan pengurusan gambar. Apabila anda merakam gambar, maklumat tentang di mana anda berada akan secara automatik ditambah pada imej tersebut.


Jika anda sesat dalam perjalanan, Google Map for Mobilememberikan lokasi dan memandu anda ke tempat yang ingin dituju. Dengan itu, ia membolehkan anda bertebaran sebebasnya dengan rasa yakin. Gunakan GPS untuk menentukan lokasi anda dan kemudian dapatkan panduan selekoh demi selekoh bersuara ke destinasi anda.


Ia boleh didapati dalam dua warna iaitu biru cyan dan hitam. Ia mempunyai memori bina dalam 150 Megabait dan dilengkapi dengan slot memori luaran yang boleh menampung memori sehingga 4 Gigabait.


SOURCE:  KOSMO ONLINE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan